Centrum Danych pomoże spełnić wymagania RODO

Zewnętrzne centrum danych pomoże spełnić wymagania RODO

Rozporządzenie RODO zacznie obowiązywać już za dwa miesiące. Przedsiębiorstwa ścigają się z czasem, aby wdrożyć w swoich systemach mechanizmy zapewniające odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych. Wiele z nich decyduje się na migrację danych do środowiska chmurowego. Dlaczego taki ruch może pomóc spełnić wymagania nowych unijnych przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych – tłumaczy analityk Centrum Danych Asseco Data Systems.

RODO wprowadza nowe podejście do ochrony danych osobowych, co często oznacza zmianę całej struktury organizacyjnej firm i instytucji. Wszystkie firmy będą musiały przeprowadzić audyt swoich systemów oraz dokumentów związanych z danymi osobowymi. Dotyczy to analizy źródeł pochodzenia danych, celu ich przechowywania, osób, które mają do nich dostęp – słowem wszystkich czynników, które mogą mieć wpływ na przetwarzane dane.

Od czerwca 2018 r. wszystkie firmy i instytucje będzie zobowiązane do informowania o potencjalnym wycieku danych w ciągu 72 godzin. Dla wielu firm optymalnym rozwiązaniem jest przekazanie obsługi związanej z danymi osobowymi do wyspecjalizowanych centrów danych, które od dawna są przygotowane do realizacji nowych przepisów dotyczących ochrony danych.

– Po wejściu w życie RODO znacznie zwiększy się popyt na profesjonalne systemy zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych przez organizację danych takie jak DLP (Data Loss Prevention) i DRC (Disaster Recovery Center). System DLP pozwala zarządzać danymi, które znajdują się w różnych środowiskach. Może wykonywać szereg akcji, których celem jest ochrona przed przypadkowym lub zamierzonym wyciekiem wrażliwych danych. DRC zapewnia natomiast ciągłość działania organizacji w przypadku wystąpienia awarii. Podstawą zastosowania jest fakt, że zapasowe, zewnętrzne centrum danych znajduje się w odległej lokalizacji i jest gotowe przejąć rolę ośrodka podstawowego w ustalonym czasie – tak, aby firma mogła możliwie płynnie prowadzić swoją działalność. – mówi Tomasz Andrzejczuk, analityk Centrum Danych Asseco Data Systems.

– Zewnętrzne centra danych zapewniają bezpieczeństwo funkcjonowania usług poprzez m.in.: bieżące aktualizacje systemów, szereg nowoczesnych rozwiązań i zespół ekspercki, który pozostaje w gotowości do działania przez całą dobę. Klienci nie muszą martwić się o bezpieczeństwo, własne serwery, dostawców energii, internetu czy wyposażenie techniczne pomieszczeń i inne aspekty związane
z posiadaniem własnej infrastruktury. Takie rozwiązanie pozwala na optymalizację kosztów związanych z wdrożeniem RODO – podkreśla Tomasz Andrzejczuk.

Z punktu widzenia wymogów RODO, wystarczy jedynie podpisanie umowy z dostawcą infrastruktury – odpowiedzialność za prawidłowe zabezpieczenie danych będzie leżeć po stronie centrum danych. Przedsiębiorcy unikają żmudnego procesu przygotowania organizacji do wdrożenia nowych regulacji prawnych i mogą w pełni poświęcić się rozwojowi swojej podstawowej działalności.

źródło: retail360.pl

[[[["field6","contains","@"]],[["show_fields","field30"]],"and"]]
1 Step 1
Zapytaj eksperta
imię i nazwisko
telefon
pytanie / temat rozmowy
0 /
Previous
Next

Partnerzy technologiczni

Dell
Cisco
vmware
Emc2
Certum
Microsoft
IBM

 

Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia.
  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    1. przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    2. przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.
Polityka prywatności