7 powodów, dla których nie warto inwestować we własną infrastrukturę

7 powodów, dla których nie warto inwestować we własną infrastrukturę

Firmy stają przed dylematem związanym z wyborem rozwiązania, które zapewni im ciągłość działania i możliwość rozwoju systemów. Każdy system potrzebuje infrastruktury. Można ją sobie zapewnić na kilka sposobów.

Pierwsza i teoretycznie najbardziej oczywista opcja to zakup sprzętu i ulokowanie go w siedzibie firmy, najlepiej w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu. Dla wielu firm jest to jednak spore wyzwanie organizacyjne i finansowe. Dobrą alternatywą jest dzierżawa infrastruktury IT od zewnętrznego dostawcy, np. Asseco Data Systems, czyli tzw. outsourcing usług IT lub skorzystanie z zasobów opartych na chmurze jednego z lokalnych lub globalnych dostawców.

Dlaczego outsourcing infrastruktury jest najlepszą opcją?

1. Elastyczność i duża swoboda w doborze infrastruktury

Dostawca usług w modelu data center dysponuje zwykle szerokim wachlarzem rozwiązań IT, dzięki czemu może zaproponować wysokiej klasy usługi nawet niewielkim odbiorcom. Działając na dużą skalę, jest również w stanie zapewnić znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa, np. dysponując zapasowym sprzętem na wypadek awarii.

2. Zasilanie i łączność ze światem

Centra danych wyposażone w redundantne systemy, np. co najmniej dwa niezależne źródła zasilania oraz dwóch niezależnych dostawców telekomunikacyjnych. Dzięki temu zapewnia się wysoką dostępność usług nawet w przypadku wystąpienia awarii u jednego z dostawców. Obecnie przekłada się to na efektywność i finanse firmy.

3. Optymalne warunki pracy

Pomieszczenia, w których pracuje sprzęt w centrach danych, są specjalnie projektowane i wyposażane. Z uwagi na koszty niewiele firm jest w stanie sobie na to pozwolić we własnych lokalizacjach. Zwykle powodów jest wiele – od braku odpowiednich warunków po bardzo wysokie koszty lub brak możliwości technicznych.

4. Środki bezpieczeństwa

Centra danych to specjalnie projektowane i chronione budynki wyposażone w rozbudowany system monitoringu oraz wielopoziomowy system kontroli dostępu do pomieszczeń. Ponadto dostawcy usług data center posiadają certyfikacje oraz przechodzą regularne audyty w zakresie bezpieczeństwa i jakości usług. Tak rygorystycznych środków nie ma co szukać w większości firm utrzymujących infrastrukturę w swojej siedzibie.

5. Gwarancja dostępności

Całość usług związanych z dostarczeniem i zabezpieczeniem infrastruktury uzupełnia jeden istotny element: tzw. gwarancja dostępności (SLA). Parametr ten definiuje poziom dostępności usług w skali miesiąca lub roku. Stanowi to dla odbiorcy gwarancję oraz pozwala skutecznie zarządzać ryzykiem. W przypadku niedotrzymania założonego poziomu usługi dostawcy naliczane są kary umowne, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie należytego wykonania usługi.

6. Wsparcie techniczne i dostęp do wysokiej klasy specjalistów

Niejednokrotnie największą korzyścią dla klientów korzystających z profesjonalnie świadczonych usług outsourcingu dostarczanych przez centra danych jest możliwość skorzystania z pomocy i konsultacji z wysokiej klasy specjalistami oraz architektami IT. Pozwala to dobrze zaplanować rozwój posiadanych systemów oraz dostosować architekturę IT do bieżących i przyszłych potrzeb firmy. Bardzo często wsparcie dotyczy również obszarów niebędących bezpośrednio elementem usługi, np. optymalizacji licencji lub rozwiązania problemów z wydajnością aplikacji.

7. Zgodność z modelem multicloud/hybrydowym

Specyfika niektórych projektów lub zakres przetwarzanych danych powodują, że firmy nie zawsze mogą sobie pozwolić na przejście do chmury publicznej. Rozwiązaniem jest wówczas zastosowanie modelu hybrydowego, w którym część zasobów pozostaje w infrastrukturze data center, najczęściej działając w modelu chmury prywatnej, natomiast pozostała część usług (np. związanych z zapewnieniem ciągłości działania na wypadek awarii – DraaS, czyli DisasterRecovery as a Service) lub dodatkowe zasoby potrzebne tylko na jakiś czas (np. przestrzeń dyskowa lub moc obliczeniowa) dzierżawione są z chmury publicznej.

[[[["field6","contains","@"]],[["show_fields","field30"]],"and"]]
1 Step 1
Zapytaj eksperta
imię i nazwisko
telefon
pytanie / temat rozmowy
0 /
Previous
Next

Dell
Cisco
vmware
Emc2
Certum
Microsoft
IBM

 

Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia.
  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    1. przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    2. przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.
Polityka prywatności